פיטרו אותי – אני צריך עורך דין דיני עבודה?

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

אין ספק שבתקופה האחרונה כל הקלפים נטרפו וחוקי המשחק הולכים ומשתנים, אנו חווים שינוי אמיתי במציאות שהכרנו עד כה. בשנה האחרונה הגענו למצב של מעל מיליון מובטלים זהו מצב בלתי נתפס שמזעזע את כל השוק.

המצב הנוכחי הגדיל את סימני השאלה בכל הנוגע לפיטורי עובדים ואנו נתקלים במצבים חדשים לחלוטין, כמו לדוגמא הוצאת העובד לחל"ת (חופשה ללא תשלום), כמו כן המון עסקים פשטו ועדיין פושטים את הרגל.

אז במקרה שאתה אתם שואלים את עצמכם פיטרו אותי מה מגיע לי חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה, בעיקר בתקופה שאנו לא יודעים לאן אנו הולכים. תפקידו של עורך דיני דיני עבודה הוא לעשות לכם סדר בבלאגן ולדאוג שתקבלו את כל הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.
העובד זכאי לזכויות רבים אך בדרך כלל רוב העובדים אינם מומחים בחוק ולכן הם עלולים להפסיד את הזכויות המגיעות להם, עורך דין דיני עבודה יכול לעזור לכם למשל במקרה שהזמינו אתכם לשימוע ואתם מאמינים שאם תגיעו מוכנים תוכלו להציל את העבודה או לפחות לזכות בפיצויים המגיעים לכם.

גם במקרה שאתם מאמינים שפיטרו אתכם שלא כחוק מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לדיני עבודה אשר ינסה להחזיר את המצב לקדמותו או לפחות לזכות עבורכם בזכויות המגיעות לכם.

פיטרו אותי מה מגיע לי

הנושא של פיטורין נוגע לכל בנקודות מאוד רגישות, לא נעים לאבד את העבודה שמפרנסת אותנו ואת המשפחה שלנו. מעבר לכך הפיטורין גם משפיעים על דברים אחרים כמו לדוגמא הביטוח הפנסיוני והחסכונות שנצברו בתקופת העבודה, לא פעם נשאלת השאלה פיטרו אותי מה מגיע לי ומה החוקים אומרים בנושא. ישנם כללים ברורים מאוד בעת פיטורין של עובד, החוק בישראל אומר שאין לפטר עובד ללא שימוע והודעה מראש, המעביד מחויב למסור לעובד הזמנה לשימוע ולהשאיר לו מספיק זמן כדי להתכונן לכך. אם הוחלט לאחר השימוע בכל זאת לפטר את העובד על המעביד חובה להודיע מראש, כמו כן במקרה שהעובד עבד במקום מעל לשנה גם מגיעים לו פיצויים. דבר נוסף שעל המעביד לעשות הוא להוציא לעובד מכתב סיום העסקה את המכתב עליו לתת לעובד ארבעה עשרה ימים לפני סיום העסקה. 

פיטרו אותי ללא שימוע מה החוק קובע?

הפסיקה של בית הדין לעבודה היא ברורה וחד משמעית על המעסיק חלה חובת השימוע,  במקרה שמעסיק בוחר לפטר עובד ללא שימוע הוא מסתכן בקבלת קנס, אך בתקופה האחרונה בית הדין בוחר דווקא להקטין את גובה הפיצויים של המעביד ולכן מומלץ מאוד במקרה כזה לשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה להסביר לו בדיוק את המצב ולהגיד לו פיטרו אותי בלי שימוע הוא כבר יכול לתת לכם מענה כולל למצב הלא ברור. כמובן שעזרת העורך דין תוכלו להגדיל משמעותית את הסיכוי לקבלת פיצוי על ידי המעסיק, ולזכות בכל הזכויות שמגיעות לכם. 

פיטרו אותי ללא הודעה מוקדמת

כאמור מעסיק אשר חפץ לפטר עובד מחוייב על פי חוק לתת לעובד התראה מראש ובכתב, ועדיין עורכי הדין שומעים את המשפט פיטרו אותי ללא הודעה מוקדמת מה עושים?
ובכן הפתרון הנכון במקרה כזה הוא לבחור בעורך דין לדיני עבודה אשר יכול לתת לכם מענה לבעיה ולמצות את כל הזכויות שמגיעות לכם, ישנם אינספור חוקים והנושא מורכב ביותר בעיקר בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים רבים בשוק העבודה אשר גורמים למצבים חדשים ולא מוכרים לחוק זוני תקופה מבלבלת מאוד לכולנו ולכן חשוב לא להתעמת מול המעסיק בכוחות עצמכם יש סיכוי טוב שתאבדו כך חלק גדול מהזכויות שלכם.

במקרה של פיטורין על המעסיק לתת לכם הודעה מוקדמת בכתב ולציין את התאריך של הוצאתו וכמובן את היום בו הפיטורין נכנסים לתוקף. תקופת העסקת העובד היא גורם מכריע מתי תתקבל ההודעה לדוגמא, אם העובד עבד בחברה תקופה של שישה חודשים על המעסיק להעביר לו את ההודעה שש ימים לפני פיטורים.

החל מהחודש השביעי לעבודה ועד לתקופה של שנה העובד צריך לקבל את ההודעה של שישה ימים ולהוסיף על כל חודש יומיים וחצי. לאחר שנה של עבודה במקום על המעסיק להודיע לעובד חודש מראש.

פיטרו אותי מהעבודה מה מגיע לי מדוע אני צריך עורך דין כדי לבדוק שמביאים לי את כל מה שמגיע לי?

התחום של דיני עבודה נועד להסדיר את הקשר בין העובד למעביד, כמו רוב תחומי המשפט גם התחום של דיני עבודה הוא מורכב ביותר והעובד הרגיל שפוטר ומבקש למצות את הזכויות המגיעות בדרך כלל ילך לאיבוד בין החוקים והפסקות השונות.

לעיתים ישנם מצבים נוספים בהם נוכל להיעזר בעורך דין דיני עבודה כמו לדוגמא הצלחתם למצוא עבודה חדשה ואתם הולכים לחתום על הסכם עבודה מורכב במקרה כזה ממש מומלץ לשכור שירותי עורך דין שיוכל לעזור לכם חשוב לתאם ציפיות עם המעסיק ולעיתים אף מומלץ לנהל משא ומתן כדי לקבל זכויות טובים יותר, הסכם עבודה לעבודה לטווח הרחוק עלול להשפיע מאוד על המשך עבודתכם במקום ולעיתים קרובות אנו בטוחים שהכל תקין ופשוט חותמים על ההסכם בלי להבין שלחתימה הפזיזה יהיו השלכות רבות לאורך הזמן בו הם עובדים במקום.

ברור שאנו שוכרים את שירותי של עורך דין אנו צריכים להשקיע בכך סכום כסף לא מבוטל אך במחשבה לטווח הרחוק אתם בעצם חוסכים כסף רב או זכויות אחרות אשר היו עוזרות לכם בהמשך.

מעבר לזכויות חשוב להבין חתימה על הסכם עבודה שאתם לא מרוצים ממנו עלול להוביל לעיתים למרמור ואף לכך שתרצו לעזוב את העבודה, לכן החשיבות של חתימה על הסכם עבודה היא משמעותית ביותר וחשוב להיעזר בבעל מקצוע אשר יוכל לתת לכם מענה לכל השאלות ולעזור לכם לחתום על הסכם עבודה טוב ומתאים עבורכם.  

פיטרו אותי מה מגיע לי מעבר להסכם העבודה?

הרבה פעמים עורכי הדין שומעים את העובדים המפוטרים אומרים משפטים כמו, פיטרו אותי ללא שימוע, פיטרו אותי ללא הודעה מוקדמת או פיטרו אותי מהעבודה מה מגיע לי?

אז כמובן שישנם החוקים הברורים לגבי הודעה מוקדמת לגבי שימוע אך ישנם גם נושאים נוספים שאנו לא תמיד מודעים להם או בכלל לא חשבנו שהם מגיעים לנו והם לא מופיעים בהסכם העבודה כמו לדוגמא, תשלומי של דמי הבראה על פי חוק המעביד חייב להעביר לעובד, כמו כן על פי חוק המעסיק מחויב להעביר לעובד תשלום על נסיעות ישנו חישוב מדויק איך מודדים את התשלום לעובד, וכמובן פנסיה כאשר המעסיק מחויב לספק לעובד כל עוד הוא עובד אצלו.

לעיתים רבות אנשים רבים אשר חוו פיטורין לא מודעים לזכויות המגיעות להם, הסכמי העבודה הם מורכבים מאוד בפני עצמם ובדרך כלל בעין מקצועית של עורך דין דיני עבודה עלולה להבין לגמרי את הזכויות שלכם ולזכות עבורכם בזכויות שלכם.

חשוב לדאוג ולמצות את העניין מפני שקבלה של פיטורין לא חוקיים או לא תקינים עלולה להוביל להשלכות חמורות ביותר על המשך החיים שלכם. 

לסיכום

התקופה האחרונה גרמה לאין ספור פיטורים של עובדים חלק יצאו לחל"ת חלק פוטרו לחלוטין ואיבדו את מקור פרנסתם. במאמר זה דיברנו על החשיבות הרבה במקרה שפוטרנו ואנו מעוניינים למצות את הזכויות המגיעות לנו מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה אשר יעזור לכם לעבור את התקופה הקשה ולמצות את הזכויות הרבות אשר מגיעות לכם.

חשוב להבין שישנם המון חוקים ומערכת החוק סבוכה הרבה פעמים אנו מרגישים שהכל ברור לנו שפשוט פיטרו אותנו מהעבודה והכל מובן לגבי מה מגיע לנו אך לא נכון הדבר והרבה פעמים אנו אפילו לא מודעים לזכויות שלנו ואנו עושים טעויות אשר מובילות השלכות רחוקות טווח שעלולות להשפיע על המשך חיינו לכן מומלץ ביותר לא להישאר לבד ולבחור בעורך דין מומלץ שילווה אתכם בתקופה הלא נעימה של הפיטורין.

חשוב להבין שלנו העובדים יש זכויות רבות אך צריך גם לא לשכוח שיש לנו חובות שעלינו למלא בדיוק כמו שהמעסיק אמור להודיע לכם על פיטורין בהודעה מוקדמת כך גם העובד מחויב להודיע למעסיק במקרה והוא בוחר להתפטר מהעבודה.

בכל מקרה בתקופה הקרובה אנו חווים שינויים רבים כך גם ישנם שינויים בחוק אשר עורך דין מודע אליהם כמובן כמו שאמרנו שווה להתייעץ עימו ואף לשכור את שירותיו.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן