ידועים בציבור: הבנה מעמיקה של חלוקת הרכוש

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

המושג "ידועים בציבור" הולך ונעשה נפוץ יותר ויותר בשיח המשפטי והציבורי בישראל. זוגות רבים בוחרים להתאגד במעמד משפטי זה במקום להינשא, כשהם מקבלים על עצמם מחויבויות הדומות לאלו של זוג נשוי. אחד ההיבטים המשמעותיים בנושא זה הוא הטיפול בחלוקת הרכוש בין בני הזוג בעת פרידה או הפרדה. בנושא מורכב זה, עו"ד אברהם הופרט הוא מומחה בעל ניסיון רב והבנה מעמיקה.

חוק יחסי ממון בין בני זוג

החוק המרכזי המסדיר את חלוקת הרכוש בין ידועים בציבור הוא "חוק יחסי ממון בין בני זוג", אשר נחקק בשנת 1973. חוק זה קובע כי רכוש שנצבר במהלך הקשר בין בני הזוג, גם אם אינו רשום על שם שניהם, ייחשב "רכוש משותף" ויחולק באופן שווה ביניהם בעת הפרדה. החוק מגדיר מהו "רכוש משותף" ומתווה את הכללים לחלוקתו.

תפקיד עו"ד בסכסוכי רכוש בין ידועים בציבור

בהינתן המורכבות והרגישות של סכסוכי רכוש בין ידועים בציבור, תפקידו של עורך הדין הוא קריטי. עו"ד אברהם הופרט, למשל, מספק ייעוץ משפטי מקיף בנושא, החל מבירור זכויות הצדדים על פי החוק ועד לניהול המשא ומתן להסדרת חלוקת הרכוש. הוא מסייע ללקוחותיו להבין את ההשלכות ארוכות הטווח של ההחלטות, ומנחה אותם לקבל החלטות מושכלות המבוססות על ההוראות החוקיות והפסיקה הרלוונטית.

סוגיות מרכזיות בחלוקת רכוש בין ידועים בציבור

אחת הסוגיות המורכבות היא הגדרת "רכוש משותף". למשל, האם רכוש שנרכש על ידי אחד מבני הזוג לפני תחילת הקשר יחשב לרכוש משותף? כיצד יש להתייחס לירושות או מתנות שקיבל אחד מבני הזוג? עו"ד הופרט מסביר כי פסיקת בתי המשפט בנושא זה משתנה בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה. חשוב גם להתחשב בהשקעות שביצע כל אחד מבני הזוג ברכוש, גם אם לא היו רשומות על שמם.

סוגיה נוספת היא הטיפול ברכוש שרשום רק על שם אחד מבני הזוג. החוק קובע כי גם רכוש זה ייחשב ברוב המקרים כרכוש משותף, אך יש להביא בחשבון את מידת ההשקעה של כל צד. עו"ד הופרט מסביר כי במקרים מסוימים ניתן לטעון כי הרכוש הפרטי של אחד הצדדים לא צריך להיחשב כרכוש משותף, אך הנטל להוכחה זו מוטל על הצד הטוען.

לסיכום, בעידן שבו זוגות רבים בוחרים להיות מוגדרים כ"ידועים בציבור" ומחכים עם היקשרות בברית הנישואין, ההבנה של חלוקת הרכוש בעת הפרדה הופכת לנושא בעל חשיבות הולכת וגוברת. עו"ד אברהם הופרט, מומחה בתחום, מסייע ללקוחותיו להבין את הזכויות והחובות החלות עליהם על פי החוק, ומנחה אותם להגיע להסדרים הוגנים המבוססים על פסיקה רלוונטית. בכך הוא תורם להבטחת זכויותיהם של ידועים בציבור בעת סיום הקשר ביניהם ואם אתם נמצאים במצב דומה, ייעוץ עימו יכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף.

לפרטים נוספים ליחצו – ידועים בציבור חלוקת רכוש

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן